Surfer
Erőteljes kontúrozó, rácsozó és 3D felülettérképező
- 3D megjelenítés, kontúrozás és felületmodellezés
- Terepmodellezés, mélységmodellezés, tájmegjelenítés, felületelemzés
- Kontúrtérképezés, vízgyűjtő térképezés, rácsozás, térfogatszámítás
A Surfer bonyolult interpolációs motorja az XYZ adatokat nyomdakész térképekké alakítja. Több rácsozó módszert, és mindegyikhez számos paraméterbeállítási lehetőséget kínál, és lehetőség van testre szabható variogramok készítésére. Módunkban áll más forrásokból származó rácsfájlok felhasználására is, mint pl. USGS DEM vagy ESRI rácsok. A rácsokat átütő kontúr, 3D felület, 3D drótháló, vízgyűjtő, vektor, látvány, árnyékolt domborzat és tájékoztató térképek formájában ábrázolhatjuk. Ábráinkat alptérképekkel láthatjuk el, és a különböző térképek tetszőlegesen kombinálhatók a még informatívabb végtermék érdekében. A térképek szinte bármilyen szempont szerint testre szabhatók.
Térképtípusok
Kontúrtérképek (Contour Maps)
A Surfer lehetővé teszi a kontúrtérképek paramétereinek teljes ellenőrzését. Az intelligens alapbeállítások felhasználásával automatikusan létre hozhatod a kontúrtérképedet, vagy dupla kattintással testre szabhatók annak paraméterei. Részletek...
3D felülettérképek (3D Surface Maps)
A 3D felülettérkép árnyékolással és színekkel hangsúlyozza ki az adatokat. Egérkattintásra megváltoztatható a megvilágítás, a megjelenítési és a dőlési szög. Az informatív blokk-diagramok létrehozása érdekében több felülettérkép fektethető egymásra. Részletek...
3D drótkeret térképek (3D Wireframe Maps)
A Surfer drótkeret térképek az adataink lenyűgöző három-dimenziós ábrázolását teszik lehetővé. A kívánt felületeket színzónák, egymástól független X, Y és Z léptékek, ortogonális vagy tetszőleges dőlési és forgatási szögű perspektivikus vetületek és különböző X, Y és Z vonalak alkalmazásával hozhatjuk létre. Részletek...
Látványtérképek (Image Maps)
A Surfer látványtérképek a rácsállomány szintjeit eltérő színekkel ábrázolják a térképen. A Surfer a százalékos értékekre automatikus színkeverést alkalmaz, és eredményül tökéletes színátmenetű térképet kapunk. A 0% és 100% közötti értékek közül bármelyikhez színkötést rendelhetünk, és két, egymás melletti kötés közti értékekre automatikus színkeverést alkalmaz a program. Részletek...
Árnyékolt domborzattérképek (Shaded Relief Maps)
USGS DEM vagy Surfer rácsállományokból (.GRD) árnyékolt domborzattérképek készíthetők. Ezek a térképek, a felhasználó által megadott fényforráshoz viszonyítva különböző színekkel emelik ki a felszíni domborzati formák lejtőit és a lejtők irányát. A program meghatározza mindegyik cella irányítását, és azokhoz egyedi színeket rendel hozzá. Részletek...
Alaptérképek (Base Maps)
A földrajzi információk megjelenítése érdekében számos különböző formátumú térkép olvasható be. Ezek az alaptérképek egyéb térképekkel kombinálhatók (rátét opció), vagy egyedülálló alaptérképekként is kezelhetők. Részletek...
Tájékoztató térképek (Post Maps)
A Surfer tájékoztató térképek az X, Y koordinátájú helyeket tetszőleges színű fix vagy skálázható szimbólumokkal jelölik. Részletek...
Vízgyűjtő térképek (Watershed Maps)
A vízgyűjtő térképek automatikusan kiszámítják a grid fájl alapján és megjelenítik a vízgyűjtő területeket és a vízfolyásokat. Részletek...
Látómező térképek (Viewshed Maps)
Látómező elemzés betöltött gridfájl felhasználásával a felhasználó által definiált kitekintési pont, magasság, kezdeti szög és sugár alapján. A kitekintési pontból látható helyek a megadott sugaron belül egy megadott színnel lesznek színezve. Részletek...
Vektortérképek (Vector Maps)
A Surfer lehetővé teszi vektortérképek gyors előállítását, melyek a térkép adatainak irányát, irányítását és méretét ábrázolják. A vektortérképek létrehozása egy vagy két különböző grid állomány adatai alapján történik. A két komponens (irány és méret) az ábrázolt felület gradiensének kiszámítása révén automatikusan létre hozható a grid állományból. Részletek...
Pontfelhő térképek (Point Cloud Maps)
A pontfelhő térképek LiDAR adatokat jelenítenek meg XY helyeken. A pont színezése a magasságuk, az intenzitásuk, a visszaküldött érték, vagy az osztályozás alapján történik. A pontok módosíthatók, osztályozhatók és exportálhatók a pontfelhő réteg parancsaival. A pontfelhő rétegek három-dimenziós pontokként jelennek meg a 3D nézetben. A LiDAR adatok több fájlból kombinálhatók, és számos kritérium alapján szűrhetők a térkép létrehozása során. A réteg egy vagy több LAS/LAZ LiDAR fájlt igényel input forrásként. Részletek...
Egyéb képességek
Térképfedvények (Map Layers)
A térképfedvények segítségével lehetőség van tetszőleges számú kontúr-, drótkeret, vektor-, alap- és tájékoztató térkép egymásra helyezésére. Színkitöltéses kontúrtérkép ráhelyezése egy drótkeret térképre a leghatásosabb 3D megjelenítést hozza létre. Mivel tetszőleges számú térkép egymásra helyezésére van mód, lehetővé válik tetszőleges számú adat feltüntetése egy oldalon. Részletek...
Térképek egymásra halmozása (Stacking Maps)
A térképek egymásra halmozásával azok horizontálisan igazíthatók. A halmozás szerepe, hogy igazítsuk azokat a térképeket, amelyek összemérhető koordináta-rendszerekben vannak. A parancs lehetővé teszi, hogy két vagy több térképet függőlegesen egymástól elválasztva ábrázoljunk, de ugyanakkor megtartsuk azok relatív vízszintes helyzetét. Részletek...
Koordinátarendszerek (Coordinate Systems)
A térkép mindegyik fedvényéhez koordinátarendszer rendelhető hozzá, majd egy gyakorlatilag végtelen hosszúságú listából kiválaszthatjuk a térkép megjelenítési koordinátarendszerét. Lehetővé válik tehát az eltérő rendszerekből származó adatok és rácsok összerakása, ami rendkívüli rugalmasságot biztosít a felhasználó részére. Későbbi felhasználás céljából, a rács koordinátarendszerének információit elmenthetjük egy fájlba. Részletek...
Profilok (Profiles)
A Surfer automatikus profil-eszköze egyszerűvé teszi a Z értékek két pont közötti változásának megjelenítését. Részletek...
Hajszálkereszt és rácsvonalak (Graticule and Grid Lines)
Azért, hogy a térképet több koordináta rendszerben is láthassuk, hajszálkereszt vonalakat vagy másik rácsot adhatunk a nézethez. Megjeleníthetünk hosszúság és szélesség vonalakat egy vetített térképen, vagy létrehozhatunk egy térképet metrikus rendszerben és hozzárendelhetünk egy rácsot lábban. Részletek...
Geoprocesszálási eszközök (Geoprocessing Tools)
Számos geoprocesszálási eszköz áll rendlkezésre a vektor alapú elemek tetszés szerinti editálása érdekében. A geoprocesszálási eszközök néhány alkalmazása közül megemlíthetők az átformázási képességek, a puffer poligonok létrehozása, az egyszerűsítési és simítási képességek és az egymással átfedésben lévő poligonok metszéseinek kiszámítása. Részletek...
Térképek testre szabása (Customize Your Maps)
Alakítsuk térképeinket úgy, hogy azok a legjobban nézzenek ki! Használjuk a Surfer alapértelmezéseit, vagy szabjuk testre a skálákat, a színeket, a vonalakat és kitöltéseket, stílusokat, stb. Részletek...
Magas szintű rácsgenerálás (Superior Gridding)
A Surfer rácsgenerálási módszerei lehetővé teszik az XYZ adatokból pontos kontúr-, drótkeret, vektor-, látvány-, árnyékolt domborzattérképek készítését. A térképen teljesen véletlenszerűen elosztott adatokat a Surfer interpolációs módszerei rácshoz illesztik. Alkalmazhatjuk a program alapértelmezett beállításait, vagy választhatuk a 12 rácsképzési algoritmus közül. Részletek...
Rács-csomópont szerkesztő (Grid Node Editor)
A csompópont szerkesztővel megtisztíthatjuk ez alkészült rácsot. Szerkeszthetjük a rács Z értékeit, és ehhez csak ki kell választanunk a csomópontot, majd átírni annak értékét. Részletek...
Variogramok (Variograms)
Használd a variogram modellező alrendszert az adatok térbeni folytonosságának kvantitatív kiértékelésére. A variogramok segítségével kiválasztható a Krigelés algoritmus alkalmas variogram modellje. Az adatok alapvető belső tárolására a Surfer variogram rácsot használ. Ha ez rács készen van, bármely kísérleti variogram pillanatok alatt kiszámolható. Részletek...
Vetők és törésvonalak (Faults and Breaklines)
Az adatok rácsozásakor határozz meg vetőket és törésvonalakat. A vető egyik oldalán lévő adatok nem kerülnek felhasználásra a másik oldalon lévő adatok rácsozásakor. A vetőktől eltérően, a törésvonalak nem képeznek diszkontinuitást az információáramban, és a rácsozási algoritmus átlépheti a törésvonalat a másik oldalon lévő adatok felhasználása céljából. Részletek...
Rácsfüggvények (Grid Functions)
A térképek létrehozásán kívül, a rácsokra egy sor függvényt alkalmazhatunk. Részletek...
USGS és SRTM adatok használata (Using USGS and SRTM Data)
USGS Digital Elevation Model (DEM), National Elevation Dataset (NED) és NASA Shuttle Radar Topographic Mission (SRTM) adatok használata bármely olyan Surfer paranccsal, amely rácsfájlokat használ. Részletek...
Munkalap (Worksheet)
A Surfer tartalmaz egy terjes értékű munkalapot, állományok létrehozása, megnyitása, szerkesztése és mentése céljából. Az adatállományok mérete 1 milliárd sorig terjedhet. Használható a Windows vágólap a Kivágás, Másolás és Beillesztés teljes funkcionalitása érdekében. Részletek...
Objektum- és tulajdonságkezelő (Object and Property Manager)
Az objektum- és tulajdonságkezelő egyszerűvé teszi bármely objektum szerkesztését. Az objektumkezelő hierarchikus faszerkezetben kilistázza a dokumentum összes objektumát, így a kívánt objektum, szerkeszthető, megjeleníthető, vagy elrejthető. Részletek...
Automatizálás (Automation)
Az ismétlődő feladatok automatizálása érdekében létrehozhatunk saját scripteket. Az interaktívan elvégzett műveleteket egy automatizálás-kompatibilis programozási nyelvvel ellenőrízhetjük, mint pl. a Visual Basic, C++, vagy Perl. Részletek...
Egyéb lehetőségek (Additional Features)
A Surfer csomag számos egyéb képességet biztosít, melyek lehetővé teszik, hogy okosabban és ne keményebben dolgozzunk. Részletek...
Támogatott fájlformátumok (Supported File Formats)
A Surfer számos adat-, rács- és import/export formátumot támogat. Részletek...
Rendszerigény
- Operácós rendszer: Windows 7 SP1, 8 (kivéve RT), 10 vagy újabb
- 32-bit és 64-bit támogatás
- Merevlemez: 500MB min.
- RAM: 512MB minimum, 1GB vagy több javasolt
- Monitor: 1024x768x16-bit minimum felbontás
3D megjelenítési igények:
- OpenGL v3.2 vagy újabb, a következő támogatással
- Vertex, Fragment és Geometry shaderek
- GLSL (GL Shading Language) 150